دوره سکوت در انتخابات پارلمانی عراق آغاز شد

همایش بین‌المللی «راهی به سوی قدس» در اردن آغاز می‌شود

اوباما: تصمیم آمریکا برای حمله به عراق فاجعه‌بار بود

تظاهرات اتوبوسی پایتخت لبنان را فلج کرد

فیلم تبلیغاتی ضداسلامی؛ ابزاری برای حزب راست افراطی انگلیس در جذب آرا

سانسور نظام‌مند مستندات زندان گوانتانامو در رسانه‌های آمریکا

نتانیاهو از تصویب طرح ساخت ۳۰۰۰ واحد مسکونی جدید در کرانه باختری منصرف شد

دادگاهی در عربستان حکم یک زن راننده را تائید کرد

آماده باش نیروهای امنیتی ترکیه برای مقابله با موج جدید اعتراض‌های مردمی

هلاکت کوچکترین عضو گروه تروریستی داعش در سوریه

خلبانان خطوط هوایی فرانسه اعتصاب می‌کنند

هشدار ولادیمیر پوتین به مقامات دولت موقت اوکراین

انهدام باند سلفی‌های تکفیری در تونس

اعترافات جالب تروریست‌های جبهه النصره

وزیر صهیونیست: جان کری شرم بر تو باد!

رهبر اخوان المسلمین مصر: هزار بار اعدامم کنند، از حق دست بر نمی‌دارم

فتح: محمود عباس درآینده نزدیک به غزه سفر می کند

تجربه آزار جنسی توسط نیمی از دانشجویان دانشگاه کمبریج

سوریه در 24 ساعت گذشته

فراخوان وزیر اسرائیلی برای الحاق منطقه سی در کرانه باختری

نمایش خبر در روز :  
ماه :  
سال :  
نوع مطلب :  
منشأ بی‌ثباتی سیاسی در عراق از کجاست؟
۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۹

منشأ بی‌ثباتی سیاسی در عراق از کجاست؟

عراقِ امروز، کشور جوانی است که روند ملت‌سازی در آن ناقص پیش رفته است؛ کشوری به مثابه چندین قوم و مذهب جدا از هم و حال در این شرایط سیستم پارلمانی وضعیت را وخیم‌تر کرده است.

 
پیاده روی اربعین، خیزش جهانی مستضعفین
۱۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۳

پیاده روی اربعین، خیزش جهانی مستضعفین

این حرکت عظیم انسانی نه جنبشی است بر مبنای عقلانیت ابزاری که انسان ها در آن بر اساس محاسبه سود و زیان مادی به کنشگری بپردازند و نه حرکتی است توده وار و بی هدف و مبتنی بر احساس صرف و نه حرکتی ناشی از تضادهای طبقاتی.

 
داعش زاده‌ی نبرد غرب با القاعده
۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۰۰:۵۹

داعش زاده‌ی نبرد غرب با القاعده

اگر تقابل غرب با داعش پس از ۱۳ نوامبر از همان روش تقابل پس از ۱۱ سپتامبر پیروی کند، به‌ناچار نتیجه‌ای جز همان نتیجه قبل از پی نخواهد داشت؛ چه بسا چند سال بعد، به جای داعش و القاعده، با غول تکفیری بدتری سر و کار داشته باشیم.

 
مروری بر کارنامه یک ساله ائتلاف دروغین علیه داعش
۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۷

مروری بر کارنامه یک ساله ائتلاف دروغین علیه داعش

داعش برای آمریکا هدف حمله نیست، بلکه بهانه‌ای برای نابودی زیرساخت‌های اقتصادی عراق و سوریه است و حملات آمریکا به مردم عراق، به بهانه حمله به تروریست‌ها در یک سال گذشته نیز حاکی از این امر است.

 
داعش طلاسازی‌های الانبار را غارت کرد
۲۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۹

داعش طلاسازی‌های الانبار را غارت کرد

عناصر گروه داعش مقادیر زیادی طلا را از طلاسازی های استان الانبار در غرب عراق سرقت کردند.

 
چرا عملیات الانبار کُند پیش می‌رود؟
۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۱

چرا عملیات الانبار کُند پیش می‌رود؟

در عملیات تکریت حضور نیرو های مردمی عامل اصلی آزاد سازی استان صلاح الدین بود اما در عملیات الانبار، دولت عراق نیرو های مردمی را به حاشیه برد.

 
سوء استفاده داعش از خشونت جنسی
۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۳

سوء استفاده داعش از خشونت جنسی

خشونت و تعرض جنسی بخشی از استراتژی است که داعش به اجرا می گذارد و بر پایه ایجاد رعب و وحشت و اشاعه آن و سرکوب اقلیت‌ های دینی و طایفه ای و از بین بردن هر طایفه و عشیره ای است که با ایدئولوژی آنها در تعارض است.

 
بحران «ارتش سنی» عراق در برابر «میلیشیای شیعه»؟!
۱۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۳

بحران «ارتش سنی» عراق در برابر «میلیشیای شیعه»؟!

در روزهای پایانی 2014 ارتش سنی به یکی از معضل‌های جدید عراق تبدیل شده است. این‌ ارتش بیشتر از این‌که به دلیل سنی بودن افراد آن محل مناقشه باشد، به دلیل حمایت چهره‌های شاخص و البته بدنام از آن، محل بررسی است و البته خواب‌هایی که آمریکا و برخی کشورهای منطقه برای آن دیده‌اند نیز، اصلی‌ترین مساله است.

 
سرانجام جنگ رسانه‌ای مدرن داعش چیست؟
۳۰ آذر ۱۳۹۳ - ۰۱:۴۹

سرانجام جنگ رسانه‌ای مدرن داعش چیست؟

داعش به عکس اسلاف تکفیری خود استفاده از ابزارهای مدرن فرهنگی را پذیرفته و این خود می‌تواند سرآغازی بر اضمحلال هویتی تفکر تکفیری باشد.

 
بعثیسم و استفاده ابزاری از اسلام
۱۵ مهر ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۷

بعثیسم و استفاده ابزاری از اسلام

در گفتمان بعثیسم، اسلام به عنوان امتیاز عرب بر غیرعرب تلقی می‌شود. از این منظر «اسلام یک جنبش عربی بود که مفهوم آن عبارت بود از تجدید حیات و تکامل عربیسم... در یک کلام اسلام یک پدیده‌ی تمدن عربی است... [حضرت] محمد تجسم تمامی اعراب است. پس باشد تا امروز هر عرب [حضرت] محمد دیگری شود.»

 
آثار ائتلاف ضد داعش آمریکا بر منطقه
۱ مهر ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۴

آثار ائتلاف ضد داعش آمریکا بر منطقه

با فرض این که با حملات هوایی آمریکا و متحدانش، تروریست های داعشی تضعیف شوند، باز هم سناریوی آمریکایی بازتولید گروه های تروریستی با رویکرد تکفیری و با اسامی و عناوین جدید در منطقه خاورمیانه تداوم خواهد یافت.

 
چرا ضرورت وحدت را درک نمی‌کنیم؟!
۲۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۳

چرا ضرورت وحدت را درک نمی‌کنیم؟!

اگر در این دعواها عقل حاکم باشد قطعا زمینه‌ای برای این درگیری‌ها پدید نمی‌آید. مسئله آنجایی است که با جهالت و بی‌عقلی این پدیده شکل گرفته و عمیق‌تر می‌شود. مسئله اساسی جهان اسلام عقلانیت است؛ اما نه عقلانیت از نوع غربی که خود جاهلیتی جدید است بلکه یک عقلانیت فطری.

 
هیاهوی غربی‌ها برای داعش و سکوت در قبال جبهه النصره
۲۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۲:۱۴

هیاهوی غربی‌ها برای داعش و سکوت در قبال جبهه النصره

هیاهوی تبلیغاتی غرب برای مقابله با خطر داعش درحالی است که هیچ واکنشی در قبال تعرضات دیگر گروههای وابسته به القاعده شامل جبهه النصره درمنطقه جولان سوریه نه تنها صورت نگرفته که منفعلانه برخورد شده است.

 
چرا نباید با آمریکا علیه داعش متحد شد؟
۲۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۴

چرا نباید با آمریکا علیه داعش متحد شد؟

این نوشتار به بررسی چرایی نپیوستن جمهوری اسلامی ایران، به‌عنوان بزرگ‌ترین بازیگر منطقه ای و نیز آسیب‌دیده‌ترین کشور در مبارزه با تروریست، به ائتلاف چهل کشور غربی علیه داعش به سرکردگی آمریکا می‌پردازد.

 
داعش از چه روش‌هایی تأمین بودجه می‌شود؟
۱۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۱:۲۱

داعش از چه روش‌هایی تأمین بودجه می‌شود؟

اگر گزارشهای منتشره در باره پایه حقوق 400 دلاری برای هر تروریست را بپذیریم و آن را ضربدر تعداد تروریستهای حاضر کنیم رقم نجومی بدست می آید که اگر به آن هزینه تسلیحات و... را هم بیفزایم حاصل ان با چند کشور جهان سوم برابری می کند.

 
افشای شهوت‌رانی خلیفه داعش توسط دختر عراقی
۱۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۰:۰۱

افشای شهوت‌رانی خلیفه داعش توسط دختر عراقی

دختر ایزدی که موفق به فرار از دست داعش شده است، با بیان سخنانی از انحرافات اخلاقی و بلهوسی ابوبکر بغدادی پرده برداشت.

 
تحلیلی کوتاه بر فیلم تبلیغاتی داعش
۱۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۳

تحلیلی کوتاه بر فیلم تبلیغاتی داعش

از زمان روی کار آمدن شیعه در عراق، این تئوری که شیعه با آمریکا بست تا روی کار بیاید تقویت شد. از همین رو به لیست کسانی اضافه شد که همدستی با آمریکا می کند و باید او را کشت. با وقوع مساله سوریه و تقریر طائفی از این پدیده نیز جریان جنگ مذهبی تقویت شد و برخی جریانات که از نظر فکری وابسته به القاعده بودند ...

 
محور مقاومت نیازمند یک پیمان دفاعی- امنیتی
۱۸ تير ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۵

محور مقاومت نیازمند یک پیمان دفاعی- امنیتی

لزوم هماهنگی نیروهای رسمی نظامی این کشورها و دستگاه های امنیتی آن ها هم احساس می شود چرا که به ضرس قاطع کشورهای محور مقاومت تا چند سال از اهداف اصلی گروه های تروریستی تحت حمایت کشورهای مرتجع و استکباری خواهند بود.

 
اعلام خلافت تروریست‌ها؛ آغاز و پایان کار داعش
۱۲ تير ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۹

اعلام خلافت تروریست‌ها؛ آغاز و پایان کار داعش

اعلام خلافت اسلامی توسط داعش، بسیاری از کشورهای منطقه از جمله، ترکیه، مصر و دولت‌های حاشیه خلیج فارس را به خطر گسترده این گروه آگاه خواهد کرد.

 
بحران عراق از واقعیت میدانی تا فریب رسانه‌ای
۱ تير ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۷

بحران عراق از واقعیت میدانی تا فریب رسانه‌ای

ما اکنون در عراق با موجودیتی مستقل به نام داعش مواجه نیستیم بلکه آنچه شاهد آن هستیم نوعی پیچیده از جنگ روانی علیه جبهه مقاومت اسلامی مردم در عراق خواهد بود.

 
۱۲
 
ازدواج سفید و بحران عدم آرامش در غرب

از بعد عاطفی نیز دو بحران برای زوجین وجود دارد یکی نگرانی در طول زندگی از نبود امنیت حقوقی و دیگری مساله ...

بیشتر